Tuesday, March 10, 2009

JERUK LADA punyer hal...

assalamualaikum n salam sejahtera seme..emm..aaku skunk tgh baring2 kt atas katil aku nie di bilik aku d UMP nie..huhu..aku baru balik cuti..smpai sini lbh kurang kul 6 kot.huhu..emm..tp cuti nie aiseh..x brape syok r...coz aku tetibe plok diuji oleh Allah dengan mendapat penyakit plok..huhu..emm.nak wat cmne..sabo n trima jek r..huhu..tp maybe nie salah aku gok..gnie citernyer..sabtu ritu..pagi tu..aku p pekan sari (bhsa pekan tuk pasar tani or pasar rabu)emm..aku ngan mak aku..g berdua jek..niat asal aku nak p bli sluar jeans..bundle jek..huhu..emm..balik smula pada track asal citer..alkisahnyer..mase tu mak aku tye r aku nak bli x kueh teow goreng..aku pe lg..on jek r..org blanjek..hahah..emm..so kitorg bli r 4 bungkus tuk dibawa balik..mase bli tu mak aku order r kat makcik tu..'bungkus kueh teow 4 jgn letak lada ek..letak sos..'..mak cik tu pn ok je r..tp tetibe plok aku mle bersuara..'emm..saya punya satu letak jeruk lada ek..'..mak aku pn pndg aku..dia kate..'awok bior btol..kang mule r sakit perut mkan lada tu..'..aku ngan confident n relax nye menjawab..'xde penyer..slalu mkan mee nie ngan jeruk lada tu kat gmbang..'..emm mak aku diam jek r..pastu..balik2 aku pn makan r ngan sleranyer..petang tu plok aku da mle rase len macam..sakit perut..rase senak kat perut aku nieh..aishh..pe nie..aku da kene GASTRIK r plok...mak ai..tp sabtu tu x de r terok ngat..tp start 'serangan power' tu hari ahad malam...pergh..sakitnyer..Tuhan jek yg taw...skali dtg sakit senak tu..x bleyh nak bernapas..rase perut n usus perut nie nak putus ditariknyer..mase tu..pikir r gak..banyak ke amalan aku nieh..hahah..(separuh mati rasenyer)..aku nie x slalu sakitnyer..tp klu skali sakit..5 skali kene..gastrik..demam..pening kepala..bisa badan..cirit-birit..aish...to aku kabor..'sakit awok nie mcm pakej plok ek..5 dalam 1..'opah aku cakap..hahha...tp memang malam tu aku x leyh nak berdiri n berjalan lame..sakit gler..fuhh...pg td dan gak p umah jiran sekampung g berubat..dia kate angin banyak kat perut..aku taw da..memang tu jek sakit yg slalu aku kene..kui3..pas2 berubat tu aku balik tros tido x sedar pe da..hahah..spatutnyer aku kene g umah mak teh aku kat sebelah umah..ada wat majlis maulud nabi n hari jadi mimi..(sedara aku)..tp aku x g pn coz syok ngat tdonyer..hahha..x daya beb..x leh nak bgn...huhu..so petg td abah n mak aku yg aantar bali..antar skali sepupu aku ke terminal..dia nak masuk kampus dia di UPM...emm..so..skunk nie aku still x berape OK nie..sakit nie x bek2 lg..uhu..tp tahan sket r dari smalam n pg td..huhu..aku kat umah x wat r pape keje n assgnment coz dapat sakit yg x dijangka nie..huhuso terpakse lah aku wat kt UMP jek..arinie nak kene antar assgnmnet fluid..naseb bek sket jek soklan nyer..da aku wat..heheh..k r..harap2 aku ok arinie..n sakit nie cepat sembuh n aku bleyh menjalani kehidupan aku seperti bese..haha..so pas2 nie kene beringat2 r sket ek IJAT..jeruk lada tu x yah lah makan lagi..tp klu nak makan ubat bebanyak ha..sla2 lah makan JERUK LADA tu lg ek...pastu lu tanggung r sendiri IJAT.,,..kui3..k r...nak tdo nieh..assalamualaikum..adios..chao..=)

6 comments:

  1. nie la namenyer xdek penyakit cari penyakit..
    huhu..
    boleh bnyangkn kot thap sakit 2 cmne..
    skali dtng 5 penyakit..
    kasihan2..

    ReplyDelete
  2. nak wat cmne..org 'baik' memang sokmo gtu..hahahah...seme2 tu hanyalah COBAAN saje..terima jek r..kui3

    ReplyDelete
  3. best2...huhu..
    tu jer bley aku katekan...
    tp, aku dpt agak la kan,
    ko mst bertapa sgt lame dlm jamban..
    huhu

    ReplyDelete
  4. 2la lain kali berhati2 dalam memilih makanan..

    ReplyDelete
  5. to mashi_amie: tq3 atas nasihat..pasnie nak kene pndai pilih mkanan..huhu...tp masaalahnyer seme sedap2...!!hahah

    ReplyDelete
  6. katekan XNAK pd jErUk lAda...
    wee~

    ReplyDelete