Monday, May 25, 2009

HURMMM.......aosh..

Assalamualaikum n salam sejahtera seme....emm..ptg td aku baru sampai kat UMP dari umah aku kat Pekan..emm..balik umah jap nak rehat2kan minda..huhu..penat penat penat ngat 2-3 mggu nie....so aku dok umah just nak restkan badan aku yg penat nie sambil wat pape yg patut kat umah tu supaya x bosan..hahah...

emm..so aktiviti aku klu balik pekan bese r...confirm turun court tennis...dua tiga hari nie aku g me tenis kat istana..men ngan geng2 org tua..(tua ke..?)emm..tua r gak..eh..silap..campur2..ada remaja (aku sorang jek rasenyer)..dewasa..and org tua (pangkat atok aku pn ada)..tp tua2 pn bukan calang2 tua..macam tuttt..hahaha..tererr gler..semput aku dibuatnyer..tp aku klu men ngan dorng x leyh kasi can gak..dorang wat aku semput aku pn wat gak dorang semput sampai x terkejar bola tu.ahahaha..cmtu baru fair n baru betol dikatekan game..hahahhah(jahat gler aku).tp pape pn best r men ngan dorang..walaupun mulut masing2 MasyaAllah....tahan jek r mulut nie tuk reply balik..pekakkan telinga..tabahkan hati...tenangkan pikiran..n banyak bersabor...ish3...tp kekadang aku balas balik klu da x tahan ngat..hahahha...padan muka..kui3...

emm..nie mase balik ritu..aku baru teringat yang 22 MEI baru nie merupakan tarikh lahir arwah adik aku (bawah aku) yg ke 19 thn..dan pada 29 MEI yg akan datang nie merupakan tarikh pemergiannyer yg ke 19tahun gak....hurmm...sedih gak coz x dapat n x penah sekalipn aku tgk muka dia...aku just diberi gambaran jek oleh mak abah aku mengenai dia semasa lahir n semasa dia meninggal dunia...dia meninggal dunia coz usus besar dia rosak...mase doktor dapat kesan pasal tu...semenyer da terlambat coz da sampai tahap kritikal (berdasarkan pe yg mak abah aku cerita r)..klu r dia diberi pluang hidup pada saat n ketika nie..da tentu adik beradik aku cukup 6 orang..3teruna 3 dara...hhahaaha..tp...nak wat camne kan...ALLAH lebih menyayangi dia...kami seme terima n redha jek r diatas segala ketentuanNya...semoga dia tergolong didalam golongan yang baik n tggi darjatnya di sisiNya...amin..tp klu dak2 baru lahir meninggal dia tros dimasukkan kedalam syurga kan..??emm...coz dorang masih bersih dan suci dari sebarang dosa...emm....da lame aku x g melawat dia..bukan x nak tp x sempat..aku just sedekahkan al Fatihah jek keatas roh dia..TUNGGU ALONG KAT SANE TAW,,,!!!

k r assalamualaikum..adios chao..!!

1 comment:

  1. hehe...ijat..anda d tag...tgk la blog aq k...(^^)

    ReplyDelete